Vad kostar din visuella kommunikation?


Om ni redan har bilder och texter färdiga, och websidan inte omfattar alltför många sidor eller avancerade funktioner så kan vi snickra ihop något enkelt på någon dag eller så. Det är bara en fråga om era behov.

Men – om tanken är att websidan skall utföra ett arbete; sälja en produkt över helgen (när man är ledig), eller presentera fakta och bakgrundsinformation samtidigt som man jobbar med annat, så finns det mycket att vinna med att göra ett ordentligt arbete från början.

Har du råd att snåla?


En nykter tanke är att websidan är ditt företags representant. Hur får den representanten se ut? Och vad kostar en resande säljare? Lite prydlighet och stil på nätet är egentligen en blygsam investering i jämförelse.

Investera i besparingar


Under den industriella utvecklingen började en investeringsvåg i snabba automatiska maskiner, allt för att minska kostnader och öka produktionen. I vårt informationssamhälle fortsätter denna produktivitetsutveckling genom att automatisera information och försäljning. En väl genomarbetad websida gör ett väl så bra arbete när det gäller initiell kundkontakt, produktinformation och till och med försäljning. Precis som inom industrin så är besparingen ofta knuten till hur stor investering man gör för en perfekt skräddarsydd lösning enligt företagets specifika behov.

Med andra ord är inte frågan bara vad websidan kostar, utan också hur stora besparingsmöjligheter och vilken utvecklingspotential som finns i företaget. Även en enmansfirma har behov av att arbeten droppar in automatiskt, utan att man måste sitta i telefon och svara på alla möjliga konstiga frågor.